El passat diumenge 1 de juny es va disputar la cinquena prova de la XXIX Lliga Social CMPO, en una jornada que va combinar un vent suau i poc constant de migjorn amb un mar força pla, el que va donar peu a una regata molt tècnica i emocionant.
La majoria de models meteorològics predeien que el vent suau, inestable i capritxós del matí acabaria donant pas a un vent constant de sud que podria arribar a superar els 15 nusos, i tot i que el vent no va desaparèixer mai, no va ser fins que la majoria dels velers ja havien creuat la línia de meta que les condicions es van estabilitzar, tal i com marcaven les previsions.
El mar, inicialment pla, va anar mostrant una molt petita onada de sud, afegint un toc de complexitat al recorregut, especialment en els juganers rumbs de popa. Aquesta combinació de vent i onada va permetre als participants mostrar les seves habilitats tant en la gestió de les veles com en la navegació tàctica. Es van viure diversos passos de boia en els quals no es va regalar ni un pam d’aigua, sempre però amb seguretat, control i respecte. Bé, és cert que va haver-hi un avís de possible protesta per una qüestió de preferències de cenyida, però sense cap incident.
Degut a la coincidència amb la regata Godó va haver-hi menys participants del que és habitual ja que unes quantes embarcaciones que estan apuntades a la CMPO (Pekas, Amadis, Oblongo, Drac, Eduman, esCERT, Rateta i Mowgli) van optar per competir en la Godó.
Per altra banda, degut a les nombroses regates simulàtnies que es produeixen durant la Godó (ORC, A2, Promoció, J70) el camp de regates habitual va haver de desplaçar-se cap a Badalona.
El comitè va gestionar el canvi amb eficàcia i va informar amb molta claredat a la reunió de patrons, que es va celebrar com sempre a l’esplanada al final del dic de recer.

Degut a les suaus condicions, el comitè va decidir-se finalment per un recorregut de pals barlovent-sotavent de 6 milles, amb una distància de 1,5 entre boies. Per tant, els velers van haver de completar 2 voltes. Davant la possibilitat que el suau vent desaparegués, el comitè de regates ja havia avisat que, un cop iniciada la regata, hi havia la possibilitat d’escurçar el recorregut i acabar a la boia de barlo. Això i el fet que el recorregut no es decidís fins al darrer moment, va obligar els regatistes a estar molt atents a les seves ràdios.
En la classe ORC 0-1-2, el Stam Dos (Centurion 40 S) del CMPO va saber gestionar les condicions suaus i variables, poc favorables per als vaixells més pesats, i es va endur la primera posició després de 01:59:14 de regata, amb més de 15 minuts d’avantatge en real i compensat sobre el Missus B (Sun Odyssey 44 i) del CVB, consolidant-se en el segon lloc de la lliga.

L’Stam dos acomodat en una preciosa escora
La victòria en la categoria ORC 3 va ser per l’Embolic – U (Dufour 34) del CVB, que va creuar la meta amb un temps de 01:40:21, de llarg el veler més ràpid de tota la flota. El Wharf Rat (J 105) del CMPO va quedar segon, mentre que el Suhail (Malbec 360), també del CMPO, va arribar en tercera posició.

L’Embolic-u acosant-se a la boia de barlovent amb el Maresme de fons
En ORC 4, el Sur-Be (Astraea 330) del CVB, va imposar-se amb un temps de 01:48:44. El Saxo (X 302), que va quedar segon, i l’Ative (un Dehler 34 de sobrenom “el Caliu”) -ambdós del CMPO- van intercanviar posicions vàries vegades, arribant només amb 23 segons de diferència en temps real.

El Saxo mostrant el prestigi de les 3 línies dels X-Yatchs
La classe ORC 5 només va tenir un sol participant, el Xino Xano U (Gib Sea 302) del RCMB, mente que la categoria SportBoats, amb 5 participants, va ser dominada pel Negroni Primer (First Class 8) del CMPO, que va guanyar amb un temps compensat de 01:51:32. El Tostaki, també un First Class 8 del CMPO, va quedar segon, guanyant la lluita per la segona i la tercera posició, que va ser va ser molt intensa i ajustada, ja que entre l’arribada del Tostaki i la del cinquè classificat van passar només 32 segons! El Challenge (J 80) del Business Yacht Club BCN va arribant tercer, seguit de prop pel Teamwork i el Confidence (ambdós J 80 del CMPO), que van completar la posicions quarta i cinquena.

El Xino Xano U preprant els rumbs de popa i, a sota, el Negroni, amb les veles perfectament planxades
