Aquest diumenge 11 de maig es va disputar davant del Port Olímpic de Barcelona la sisena regata de la lliga CMPO, que coincidia amb la cinquena i última prova de la Lliga 5 Clubs.
Malgrat que a principis de setmana les previsions meteorològiques anunciaven poc vent, a mesura que s’acostava el cap de setmana, els models van acabar pronosticant un garbí des de primera hora del matí que aniria pujant d’intensitat al llarg del dia, assolint ratxes properes als 20 nusos a partir de les dues del migdia.
Els participants del CMPO que es van enfilar a l’espigó (croissant a la mà) abans de la reunió del patrons es van trobar amb un mar amb una onada prou formada de xaloc, gairebé migjorn i una superfície lleugerament arrissada per un vent de component sud, tot i que sense que aquest fos prou fort per a fer apareixer cabretes. El vent matiner, juntament amb la pluja nocturna del dia anterior, fenomen que sovint anticipa un dia de vent, feia pensar en una jornada exigent on el vent podia acabar pujant prou.
Amb aquestes condicions, el comitè organitzador (aquest cop era el torn del Club de Vela Badalona) va escollir el recorregut número 2: Sortida per a anar a buscar la boia de garbí (plantada a uns 185 graus), boia de Besòs i un últim tram de cenyida per a tornar al punt de sortida, sumant un total de 7,14 milles nàutiques.
Les sortides, que es van fer encadenades, van començar de forma puntual, amb senyal d’atenció per als vaixells grans a les 12:30. La sortida d’ORC 0-1-2 es va produir sense incidents, però tothom va veure que els grans van preferir sortir per la boia, un fet que fa servir gairebé tota la flota per acabar de decidir quin és el costat més afavorit de la línia de sortida.
La sortida d’ORC 3 es va produir a continuació, amb una flota bastant repartida per la línia, però va ser a la tercera sortida, la d’ORC 4-5, on es va veure que algunes tripulacions estaven disposades a arriscar una mica més en aquesta última prova de la lliga 5 Clubs, fet que va provocar diversos fora de línia que van obligar el comitè a fer una crida general. Deu minuts més tard, a la nova sortida, un altre cop amb bandera papa, dos vaixells van fer fora de línia i van rebre crides individuals: el Rateta (Fortuna 9) i el Sur-Be (330 Sprinter).

Després fou el torn dels sportboats amb els vaixells de promoció, i tancaren la sortida els vaixells clàssics, amb l’Islander i el Nerissa compartint línia després de dues proves amb el Nerissa com a únic participant en aquesta categoria.
Ja abans de la sortida, algunes tripulacions més prudents o menys experimentades van optar per posar un ris, més pensant en el que podia pujar el vent que no pas pels 10 o 12 nusos que hi havia en aquell moment.
El primer tram fins a la boia de garbí es va completar sense gaires complicacions, afavorit per la distància entre la sortida i la boia, que permeté espai per maniobrar amb seguretat. A més, una lleu rolada a la dreta a prop de la boia va facilitar un pas relativament net.
La popa cap a la boia de Besòs va ser ràpida, amb vents d’aleta que va permetre a la majoria de vaixells fer rumb directe sense necessitat de trabujar fins arribar a la boia.

Un cop passada la Besòs, quedava una última cenyida amb un vent que havia pujat una mica, entorn dels 12 nusos, molt per sota del màxim previst, fet que permeté a la gran part de la flota acabar la regata amb tota la vela posada.

En ORC 0-1-2, el Saiola XIV (TP 52) s’imposà amb contundència, arribant 13 minuts abans que el següent classificat i guanyant en compensat per 29 segons. El millor del CMPO fou l’Stam dos (Centurion 40S), en 12a posició.
A ORC 3, l’Oblongo (Mumm 30) del CMPO es va imposar en real i compensat, assegurant així la primera posició en la lliga 5 Clubs després de 3 victòries i una tercera posició.
A ORC 4, l’Odysseus (Contessa 35) va aconseguir la victòria per quarta vegada consecutiva (aquest cop per 25 minuts en compensat), mentre que el Barbiana (First 31.7) fou el millor del CMPO amb una 6a posició.
A ORC 5, el Baldufa (Fortuna 9) va tornar a dominar amb una nova victòria (i ja en van quatre), per davant del Rateta (Fortuna 9), que tot i la crida individual va saber remuntar fins a la segona posició.

A la categoria Sportboat, el Totil (First Class 8) es va imposar per 12 segons, mentre que el Confidence (J-80) va ser el millor classificat de la flota CMPO amb un quart lloc.
La victòria en el grup de Promoció se la va endur el Negroni (First Class 8) del CMPO, amb 30 minuts d’avantatge sobre l’Estel (Gregal 24).
Finalment, la lluita entre els dos clàssics la va guanyar l’Islander (Queche Bermudià).
Després de la regata, moltes tripulacions es van reunir al Reial Club Marítim de Barcelona per assistir a l’entrega de trofeus de la lliga 5 Clubs on l’Oblongo (1er en ORC 3) i el Wharf Rat (3er en ORC 3) van aconseguir pujar al podi. Cal destacar també a l’Estel (1er en Promoció) i al Negroni (2n en Promoció) pels podis aconseguits durant aquesta renyida lliga.

